Nasi we Włoszech! Ruszył projekt Erasmus +

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Motivation - Enthusiastic Schools - Authonomy to tytuł projektu do, którego przystąpiła nasza szkoła wraz z innymi szkołami europejskimi z Włoch, Portugalii, Turcji i Rumunii. Projekt będzie trwał dwa lata i obejmie  uczniów klas 7. Głównym założeniem działań projektowych jest zachęcenie uczniów do nauki języka angielskiego poprzez koła zainteresowań i kontakty z rówieśnikami z innych krajów.

Pierwsze spotkanie młodzieży miało miejsce we włoskiej szkole w Bosco Chiesanuova. Tematem wiodącym wyjazdu była fotografia; wykonywanie zdjęć, poznawanie siebie poprzez fotografię oraz odkrywanie piękna otaczającego świata.

25 listopada 2018 o godzinie 3 rano wyruszyliśmy w podróż, na podbój małego miasteczka Bosco Chiesanuova i jego  okolic. Spędziliśmy tam 7 dni wypełnionych intensywnymi spotkaniami, warsztatami i wyjazdami edukacyjnymi. Młodzież z czterech różnych krajów poprzez fotografię, poznawała siebie nawzajem, wzmacniała swoją  samoocenę i motywację do nauki.

Po raz pierwszy w historii naszej szkoły uczniowie wyjechali doskonalić swoje umiejętności językowe mieszkając u swoich włoskich partnerów i ich rodzin.

Włochy powitaliśmy w Mediolanie Bergamo na lotnisku Orio al Serio, z którego autobusem przemieściliśmy się do uroczej Verony. Mając sporo czasu do umówionego spotkania, z mapą w ręku, spacerując leniwie, podziwialiśmy miasto.

W niedużym hoteliku w Bosco czekała na nas powitalna kolacja, nauczyciele, rodziny i włoska młodzież. Tego wieczoru rozstaliśmy się podekscytowani, ale pełni obaw. Trzeba było zmierzyć się z zupełnie nową sytuacją i tego wieczoru nikomu nie było do śmiechu.

Następnego dnia spotkaliśmy się w nowo wybudowanej szkole w Bosco. Szkolna społeczność przywitała nas przyjaźnie, opowiadała o swojej szkole i otoczeniu. Tego dnia odwiedziliśmy siedzibę Narodowego Rezerwatu Przyrody Lessinia i wiejski  domek, w którym produkowano ser.

Kolejne dni to wizyty w okolicznych szkołach w Cerre i Rovere oraz warsztaty fotograficzne „poznaj siebie”. Środa to dzień wyjazdu do miasta Romea i Julii, Verony a piątek do Wenecji. W te dni uczniowie  mogli zastosować wiedzę fotograficzną zdobytą na warsztatach. Wenecja częściowo pokryta wodą zrobiła na nas nie mniejsze wrażenie niż Verona, której widok z góry zapierał dech w piersiach. Wpływ Cesarstwa Rzymskiego widoczny był na każdym kroku, widzieliśmy najstarszy most Ponte Pietra, rzymski teatr i Arenę, w której zamiast gladiatorów można teraz oglądać śpiewaków operowych oraz artystów muzyki pop.

Przeżycie było niesamowite. Widok młodzieży i nauczycieli z czterech różnych  krajów, porozumiewających  się w języku angielskim wskazywał na fakt, iż cele projektu zostały niewątpliwie osiągnięte. Jego założenia spełniały się z każdą minutą projektu. Niewidoczne były granice ani różnice kulturowe. Ale to jest dopiero początek przygody. Wróciliśmy i będziemy  dzielić się naszym doświadczeniem tak, aby nasze rodziny, nauczyciele i  rówieśnicy dowiedzieli się jak bardzo uwierzyliśmy w siebie i we własne możliwości oraz jak wzrosła w nas motywacja do nauki języka angielskiego.