9 czerwca 2024
W bieżącym roku szkolnym klasy 3a i 3b, przystąpiły do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”. Głównym celem projektu było innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
p. Grażyna Długoborska i p. Urszula Sienicka
Czytaj więcej o: Ogólnopolski Projekt „Kreatywna Matematyka”.2 czerwca 2024
W maju, uczniowie klasy 3A i 3B wykonali ostatni, ósmy moduł Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka” – Klocki matematyczne. Podczas zajęć, trzecioklasiści doskonalili kompetencje matematyczne, ćwiczyli spostrzeganie wzrokowe, doskonalili koncentrację uwagi i logiczne myślenie, ćwiczyli koordynację oko – ręka oraz utrwalali aspekt porządkowy liczby i znaki matematyczne. Wszyscy uczniowie wykazali aktywność i kreatywność podczas manipulowania, szeregowania, układania i budowania konstrukcji z klocków. Zajęcia pozytywnie wpłynęły na integrację zespołu klasowego i były inspiracją do tworzenia różnych gier i zabaw klockami
p. Grażyna Długoborska i p. Urszula Sienicka
20 maja 2024
Uczniowie klasy 3a i 3b realizując siódme zadanie Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka” – matematyka z jajem, doskonalili swoje kompetencje matematyczne w oparciu o układanki logiczne.
p. Grażyna Długoborska i p. Urszula Sienicka
Czytaj więcej o: Matematyka z jajem.20 maja 2024
Matematyczne kodowanie to kolejny, szósty moduł Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”, w ramach którego uczniowie klasy 3a i 3b bawili się w programowanie oraz wykonywali matematyczne łamigłówki.
p. Grażyna Długoborska i p. Urszula Sienicka
Czytaj więcej o: Matematyczne kodowanie.3 marca 2024
W lutym, w ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”, uczniowie klasy 3A i 3B wykonali zadania z Modułu 5 – Sensoryczna Matematyka. Trzecioklasiści wykonali sensoryczne plansze demonstracyjne z cyframi, które były różnorodne pod względem wielkości, kolorów, użytych faktur i tekstur.
p. Grażyna Długoborska i p. Urszula Sienicka
Czytaj więcej o: Sensoryczna matematyka.12 lutego 2024
W styczniu, w ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”, uczniowie klasy 3A i 3B wykonali zadania z Modułu 4 – Matematyczne układanki. Poprzez zagadki logiczne oraz prace twórcze z kształtem, trzecioklasiści doskonalili umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych, rozwijali zdolności koncentracji uwagi, doskonalili motorykę małą i koordynację wzrokowo – ruchową, rozwijali logiczne myślenie, kształtowali orientację przestrzenną oraz pobudzali zdolności i możliwości twórcze.
p. Grażyna Długoborska i p. Urszula Sienicka
Czytaj więcej o: Matematyczne układanki.9 stycznia 2024
W ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”, uczniowie klasy 3A i 3B wykonali grudniowe zadania z Modułu 3 – Geometria ukryta w zabawie. Uczniowie brali udział w zabawach matematyczno – ruchowych oraz pracowali twórczo wykonując zadania z wykorzystaniem trójkątów, prostokątów, kwadratów i kół. Realizacja modułu dostarczyła dzieciom wielu wrażeń oraz wpłynęła na rozwój wyobraźni, kreatywności, logicznego myślenia i umiejętność współpracy w grupie.
p. Grażyna Długoborska i p.Urszula Sienicka
23 listopada 2023
Uczniowie klas IIIa i IIIb zrealizowali zadania listopadowe z modułu 2 - ,,Matematyka wokół nas'' Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”. Dzieci zapoznały się z pojęciami: symetria i oś symetrii, kształtowały umiejętność szeregowania i klasyfikowania przedmiotów oraz rozwijały spostrzegawczość i logiczne myślenie. Efektem działań uczniów były wykonane przez nich prace plastyczne z wykorzystaniem jesiennych liści.
p. Grażyna Długoborska, p. Urszula Sienicka
5 października 2023
W ramach realizacji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”, uczniowie klasy 3A i 3B wykonali październikowe zadania z Modułu 1 – matematyka w przyrodzie. Podczas zabawy obserwacyjnej – „ Poszukiwacze oznak jesieni”, uczniowie wyszukiwali, przeliczali oraz zaznaczali na karcie zaobserwowane oznaki jesieni. Nazbierane przez uczniów dary jesieni, posłużyły do wykonania jesiennych mandali, które ozdobiły otoczenie wokół szkoły. Zabawy w terenie dostarczyły dzieciom mnóstwo radości, rozbudziły chęć do kreatywnego działania, wpłynęły na integrację zespołów klasowych, a także nauczyły nowego sposobu na ciekawe spędzanie wolnego czasu.
p. Grażyna Długoborska i p. Urszula Sienicka
5 października 2023
W roku szkolnym 2023/24, klasy trzecie przystąpiły do Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Kreatywna Matematyka”, który będą realizować pod kierunkiem Pani Grażyny Długoborskiej i Pani Urszuli Sienickiej.
Głównym celem projektu jest innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
Poza tym, realizacja projektu wpłynie korzystnie na:
- rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych,
- sensoryczną naukę matematyki,
- rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań,
- zwracanie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym,
- rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,
- usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej,
- aktywizację i integrację grupy,
- kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.
p. Grażyna Długoborska